سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه رمضان را میتوان به نوعی ماه کریم اهل بیت علیه السلام نامید.

حضرت امام حسن علیه السلام الگویی نیک مانند تمام معصومین برای ما در همه عرصه ها می باشند.

و صلح حضرت امام با معاویه بیشتر از موارد دیگر دوران زندگی اجتماعی-سیاسی پررنگ شده است!

بارها در تاریخ انقلاب اسلامی برای صلح یا تمام کردن قائله ای افراد به این صلح و یا صلح حدیبیه اشاره و سعی کردند توجیهی برای اقدامات خود در افکار عمومی بیابند!

به عنوان مثال در قضیه پایان جنگ و قطع نامه 598 و همچنین در مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم به آن اشاره و برداشت سیاسی خود را نمودند! و در عمل در برابر تروریستهای بالذات دولتی و مستکبران کوتاه آمدن...

صلح امام حسن

در حالی که این نوع برداشتها ظلم مضاعف به سیره معصومین علیهم السلام است؛ پیامبر اعظم صلوات الله وقتی اقدام به صلح با کفار کردند که در اوج قدرت بودند و برای حفظ قداست و حریم شهر مکه و خانه خدا درگیر نشدند و امام حسن مجتبی علیه السلام توسط دوستانشان (بخوانید خائنین اطرافشان) مجبور به قبول صلح با مستکبر آن زمان شدند.

هنگامی که رهبر انقلاب در ابتدای کار دولت یازدهم بحث «نرمش قهرمانانه» را طرح نمودند، عده ای این طرح موضوع را به کتاب «صلح امام حسن(ع)؛ پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» که توسط رهبری ترجمه شده ارتباط دادند و دم از ارتباط با شیطان بزرگ و کوتاه آمدن دادند!

در حالی که رهبر انقلاب چندی بعد به این نوع برداشتها اعتراض کردند تعریف صحیح نرمش قهرمانانه را در مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار بیان نمودند.

و جالب اینجاست همین افرادی که چنین مقایسه ای می کنند، متوجه نیستند که این حرفشان چه ذهنیتی ایجاد کرده؛ حداقل این ذهنیت این است که افرادی که به عنوان مسئولین در کنار رهبری هستند، بی توجه به بیانات ایشان و به نوعی خائن هستند و قضیه ای را می خواهند به نائب امام زمان علیه السلام تحمیل نمایند و این بزرگترین تهمت به مسئولین است! و این افراد نابخردانه با این تفاسیر آب به آسیاب دشمن می ریزند...

و بدترین حالت مظلومیت سیره امام حسن مجتبی در میان بعض ما و مسئولان ماست! طرف نه تاریخ خوانده و نه بیان صریح امام خمینی و امام خامنه ای را شنیده و بدتر اینجاست که در این مورد تفسیر هم میکند!

وقتی که معاویه صلح نامه را زیر پا می گذارد و در این زمان آمریکا توافق ژنو را عملیاتی نمیکند و مدام ایران را تهدید و تحریم مضاعف میکند، چرا عده ای بر طبل سازش می زنند؟!

امام خمینی می فرمایند: « اینهمه دعوت شده است که به کس دیگری غیر خدا متشبث نشوید، برای اینکه به شما تزریق کنند قوت را، که شما یک پشتوانه عظیم دارید و او خداست. کسی که خدا را دارد از چه باید بترسد؟ شمایی که برای خدا بخواهید کار بکنید از چه قدرتی می‌ترسید؟» (صحیفه نور، ج18، ص 276 )

و به راستی بعضی چه راحت از قدرتهای مادی میترسند و خودشان و ملتی را در تاریخ حقیر می سازند!

ما باید با شناخت صحیح سیره معصومین و عبرت گرفتن از تاریخ و پیروی صحیح از فرامین رهبری «راه» خود را انتخاب و با همت در آن مسیر حرکت نماییم تا تمهیدات ظهور را فراهم سازیم ...

چون «ما مثل کسانى هستیم که در پیچ وخمهاى کوه‌ها و تپه‌ها و راه‌هاى دشوار داریم حرکت میکنیم تا به بزرگراه برسیم. وقتى به بزرگراه رسیدیم، تازه هنگام حرکت به سمت اهداف والاست. بشریت در طول این چند هزار سال عمر خود، دارد از این کوره‌راه‌ها حرکت میکند تا به بزرگراه برسد. وقتى به بزرگراه رسید - که آن، دوران ظهور حضرت بقیةاللَّه است - آنجا حرکت اصلى انسان آغاز خواهد شد؛ حرکت سریع انسان آغاز خواهد شد» (امام خامنه ای –10/9/89)


[ سه شنبه 93/4/3 ] [ 7:46 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 86
کل بازدیدها: 613543